Dĺžka trasy: 21,1km
Trasa: Bystrička – Turatínske sedlo – Horná lúka – Veterné – Vidlica – Veľká lúka – Stráne
Prevýšenie: 1268m
Čas mapa: 8hod 30min
Náš čas: 5hod 5min – s vetrom o preteky 🙂

Na dnes hlásili celkom pekné mrazivé počasie, tak sme sa rozhodli, že nebudeme sedieť doma, ale pôjdeme načerpať trošku energie a čerstvého vzduchu do našich krásnych hôr. Ráno okolo 7:15 nechávame auto na parkovisku na Stráňach (tu budeme našu dnešnú túru končiť) a druhým autom, ktoré nás tam už aj so šoférom netrpezlivo čaká, sa presúvame na Bystričku (tu našu dnešnú túru začíname). Z Bystričky si to po turistickom chodníku (zelená značka) vyšľapeme na Hornú lúku. Z vyhriateho auta sa nám ťažko vystupuje, ale nemáme inú možnosť :). Chvíľu ešte kráčame po ceste. Kúsok za chatou Dolina, ktorá je po pravej strane, nám zelená značka vľavo ukazuje, že prišiel čas cestu opustiť. Lesnými cestičkami prichádzame k prvému záchytnému bodu – Zákľučie 697m. Prešli sme asi 2km a nastúpali necelých 200m – celkom to stačilo na zahriatie 🙂

Zo Zákľučia pokračujeme po zelenej značke k druhému bodu – Turatínske sedlo 1067m. Tu už sa nám to začína viac podobať na zimu. Zo sedla je to na Hornú lúku ešte cca 3,2km, a tak neleníme a ideme ďalej. Dostávame sa do jemnej hmly, no nám to nevadí – príroda naokolo je aj tak nádherná a aj takéto počasie má svoje čaro. Trasa z Bystričky je menej frekventovaná a cestou hore nestretávame ani nohu.

Hrebeň nás privítal vo veľkom – hmla a vietor :). Chvíľku sme zastali pri rázcestníku Horná lúka 1299m, a hneď cupitali ďalej – hrebeňom nás bude viesť turistický chodník značený červenou. Po pár metroch sa hmla začína strácať a my sa môžeme kochať krásnymi výhľadmi.

Onedlho sa nám odkrýva výhľad na náš ďalší cieľ – vrch Veterné 1442m, na ktorý si ale budeme musieť vyšľapať :). Takmer celou cestou hrebeňom nám fúkalo, ale tu nás skoro odfúklo – nie nadarmo sa vrchol volá Veterné 🙂

Na rázcestníku je uvedených 15min na vrch Vidlica 1466m a odtiaľ je to ešte asi 10min na Veľkú lúku 1476m – najvyšší bod Lúčanskej Fatry. Z Veľkej lúky sa dostaneme na turistický chodník (žltá značka) a pomaličky schádzame dolu na Stráne k parkovisku, kde sme ráno nechali auto. Cestou stretávame množstvo ľudí – táto trasa je zase naopak veľmi frekventovaná 🙂

Click to rate this post!